Direktlänk till inlägg 13 februari 2018

Min 12 åring hatar sitt liv

Av lady1980 - 13 februari 2018 11:24

Grupp möte igen för barn med missbrukande föräldrar.
Idag pratade vi i föräldragruppen om medberoende. Vi pratade även i grupp om vilka konsekvenser vi har av att leva/omge sig av att närstående är missbrukare. Alla vi hade en sak gemensamt - skuld och kontrollbehov.
I barngruppen diskuterades känslor. Inuti och utanpå. Barnen kom ut rätt glada.
Sonen hade sin hockey träning efter det.
Jag hämtade en ledsen kille eftersom han fick träna med de som var ett år yngre än han. Det är inte första gången. Han tycker det är orättvisst att han ofta får sitta i båset och att han inte får spela lika mycket som andra kompisar.
Och så började han gråta. Det känns tungt. Han mår inte bra inuti. Hela livet är jobbigt. Han har stora problem i skolan. Han tycker det är jobbigt med pappa. Och han har inget kul på hockey.
Det som är jobbigt för mig är att höra ett barn på 12 säga att han tycker livet är jobbigt.
Jag vill säga - Åååh vänta bara! Det blir jobbigare för varje år som går! Man blir besviken, sviken, ledsen, arg. Man möter dumma chefer, man får utföra tråkiga arvetsuppgifter.
Istället sa jag - vad kan jag göra för att hjälpa dig? Vad kan DU göra för att hjälpa dig?

Ååh starkars mitt älskade barn.Jag önskar att du hade ett annat liv där du inte skulle få se det du sett, känna det du känner. Jag önskar att jag skulle kunna skydda dig från allt ont.
Jag är så ledsen för mina barns skull. Och känner otroligt skuld över att jag inte kan påverka och ändra och få saker ogjort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lady1980 - 25 november 2018 22:56

Har blivit trött på problem med denna sida. Vill du följa mig med mig? Här fortsätter jag skriva: https://2017lady1980.blogspot.com/ ...

Av lady1980 - 6 november 2018 14:19

Jag har insett en sak. Jag tycker inte att arbetslivspsykologi är kul. Nu kommer jag avsluta kursen bara för att men jag tycker inte den är lika kul som utvecklingspsykologi. Sedan har jag tänkt på en sak nu när jag försöker tänka ut vad jag s...

Av lady1980 - 1 november 2018 19:45

Hade en märklig situation på jobbet igår. Chefens eurocard faktura har inkommit och jag har samlat ihop kvitton. Han bor i Västerås och har förmånsbil egentligen. Men på grund av en ögonsjukdom fick han ta sig till och från arbetet kommunalt dvs tåg....

Av lady1980 - 31 oktober 2018 22:22

Idag ringde jag upp son 2 och frågade om han ville spela biljard med mig. Han var lyrisk över erbjudandet! Och jag blev glad. Jag var på dejt idag. Med alla mina 3 pojkar. Inte illa eller hur. Och jag njöt av varenda sekund. Vi spelade biljard, dr...

Av lady1980 - 31 oktober 2018 10:56

Jag var hos optiker igår. För att min chef tvingade mig skaffa terminalglasögon. Jag har levt i förnekelse länge men nu måste jag erkänna att min syn har blivit sämre, vilket stämde efter undersökningen. Jag klarar mig inte när jag kör bil, och ser i...

Ovido - Quiz & Flashcards