Alla inlägg den 15 februari 2018

Av lady1980 - 15 februari 2018 21:49

Jag har glömt köpa semla till lillkillen.

Igen.   

Jag hinner inte. Hinner inte att hålla det jag lovat. Värdelöst jag vet. Men jag hinner inte även om jag skulle vilja jätte mycket. Något dyker upp. Om det inte är någon som ska hämtas/lämnas till/från träningen så ska mat köpas, lagas, städas och sen är jag slut. Min hjärna slutar funka. Som om jag dör fast jag inte gör det. Jag sitter i soffan som om jag är klistrad i den och orkar inte ens tänka på vad som ska hända om 5 minuter än mindre morgondagen.

Hann inte köpa innebandy klubban heller. Och har så dåligt samvete. Har nog aldrig haft så mycket skuldkänslor sedan jag skaffade barn. Jag insåg att de 24 timmar som finns räcker inte långt.

Vi får barn, för att så fort som möjligt lämna de på dagis knappt innan de ens hunnit lära sig gå, för att vi ska kunna jobba, utvecklas, växa inom yrket, vara sociala utanför hemmet. Tiden går. Man löser problem på vägen. Äktenskap krashas, relationer bryts, man blir utmattad. Barnen växer. Man har inte tid. För att sysselsätta det medan man själv ska utvecklas, träna, få tid för sig själv, betalar man hutlöst mycket pengar för fotboll, hockey, innebandy, you name it. För att någon annan för pengar ska ta hand om mitt barn och lära den det JAG borde lärt det. Och sedan växer barnet upp och vet inte hur det är att vara i en relation, ta hand om sig själv för att man har ju visat att hela livet går ut på att betala någon annan (städhjälp, nanny, etc) för att denne ska umgås med mitt barn medan jag själv är någon annanstans.

Någon annanstans.


Tänk om man skulle kunna få tiden tillbaks. Tänk vad mycket jag skulle vilja ändra på...




Av lady1980 - 15 februari 2018 13:53

Denna vecka har jag prioriterat att ta en sak i taget.

Andas.

Måndag:

Jobba

Gruppmöte med minstingen

Tisdag:

Jobba

Samtal med skola

Mail från skola

Möte polisen

Ungar brakar ihop en efter en..

BUP

Samtal med skola

Samtal med barn


..

Andas...

Onsdag:

Jobba

Leta efter en läkare som Vill ta emot sonen

Leta lite till...

Bokat tid

Samtal med skola

Prata med barn


Andas.

Torsdag:

Ont i magen..

Hjärtklappning

Jobba

Ont i magen

Orolig

Yr

Koncentrerar mig på jobbet, går inte...

Mail från skola

Mail från skola igen


Andas. Går inte andas.

  Gaah vad ska jag ta mig till!!!





Ovido - Quiz & Flashcards