Alla inlägg under maj 2018

Av lady1980 - 31 maj 2018 09:01

Spännande idag. Jag ska börja med mammafitness från idag. Jag har fått min kostschema som jag håller på och tittar igenom.

Av lady1980 - 30 maj 2018 14:06

Händer så märkliga saker på jobbet.

En kollega har blivit chef.

En äldre kollega slutar helt.

En ännu äldre kollega/chef slutar också.

Och allt helt plötsligt. Bara på några dagar. Sen chefen som är kvar talar till oss en och en. Varför inte samla ihop och informera om saker och ting?



Av lady1980 - 24 maj 2018 23:40

Vikt : -1 kg på en månad. Tjoho! Vad jag har kämpat. Inte med träningen utan med maten.

En bit av min trädgård

Vallmo

Tomater och gurkor har flyttat ut och nu ser man att fönstret är full med pollen :(

Gurkorna fick ligga ner.

Vi fick besök. Han fick heta Rudolf. Dock så kom han aldrig igen efter vår högljudda namn ceremoni...

Av lady1980 - 17 maj 2018 18:22

Tänk att mat kan vara så avslappnande när man har tid. Igår gjorde jag Nasi goreng. Det blev så lyckat. Barnen som kom idag (!) från pappa trodde det var köpmat. Och sambon blev så glad igår över att det var jag som lagade :)

Av lady1980 - 16 maj 2018 12:59

Stora sonen gick hem till pappa igår.
För nån dag sedan fick jag ett erbjudande från advokaten som tingsrätten hade skickat till henne. Jag mailade advokaten igår och tackade nej till erbjudandet projekt " Konflikt och Försoning".  Finns inte så mycket att säga om detta. Tingsrätten får besluta om saker och ting.


Jag och sambon försöker fixa så mycket som möjligt med poolen och huset. Vi vill få igång poolen. Nu ser den inte såå aptitlig ut att bada i. Och trädgården. Massa pengar har gått åt det bl annat. Mycket som ska köpas.

 


Idag har jag haft utvecklingssamtal på jobbet. Festen liknade mest mingel utan alkohol, med mig och chef nr 2 närvarande. Det är dock lite konstigt att ha utvecklignssamtal som knappt handlade om mig. Det känns lite bättre på jobbet av någon anledning. Kanske för att jag har slutat bry mig så mycket. Jag är trött. Lägger energin på andra saker som bara måste fungera. Mitt motto är ju att "allt som bör hända - händer". Jag behövde inte ljuga i alla fall vilket känns jättebra. Ett annat motto jag har är att man inte ska ljuga. Oftast funkar det att leva därefter.


Har tänkt på att gå till gymmet nån gång här. Saknar det ibland. Har tyckt dock att det har varit så mycket folk på mitt gym så mitt projekt att göra om ett av rummen till gym finns med i planeringen.

  

Mina gurkor har växt

 

Sambon hann även göra smulpaj med egen rabarber    Älskar hans matlagning, dock inte var maten sätter sig   

Av lady1980 - 15 maj 2018 08:54

Jag har kommit på att jag koncentrerar mig på fel saker. Istället för att ta bort något ur min agenda när jag ärstressad, så lägger jag till. Ja tex mina kurser som jag känner att jag kommer nog att hoppa av. Jag minns inte varför jag började med dem... Det här med att skola om sig har blivit svårare än jag trodde. Så har jag kommit på att jag vill inte skola om mig. Vill inte jobba med tunga yrken. Vill tvärtom, njuta av livet, balansen mellan jobb och privata, den som man har strävat efter medan ungarna var små. Vill må bra.
Istället för att slappna av och njuta av tillvaron, så springer jag runt som en höna, jämt upptagen och sysselsatt som om jag hade myror i brallan.
Jag kom på detta när jag satt i min baden baden igår. Jag måste jobba på att njuta av att inte göra något. Sitta och inspektera min trädgård. Inte ta bort ogräs samtidigt som jag pratar med grannen och kokar pasta... Utan sitta och andas. Det är så vackert ute nu. Fåglarna jagar mask på gräsmattan. Fjärilar flyger runt. Myror jobbar som fan i gräset. Nåja jag är inte såå förtjust i myror, jag är förtjust i ögonblicket. Himlen är blå, det är runt 25 på dagarna. Allt har vaknat till liv.
Och jag saknar något. Ständigt. Det kanske är jakten som är halva upplevelsen? Så länge man strävar efter något så utvecklas man. Sen när man får det man vill ha ja då står man still, måste hitta på nya saker att sträva efter. Eller måste man det?
Varför kan jag bara inte göra en plan och sedan hålla mig till den? 

Av lady1980 - 13 maj 2018 21:01

Tänk att vi är beroende att vara trygga med varandra. Känna oss som en i flocken.
Jag fick hämta mina barn bara någon timme efter att jag har skjutsat minstingen till pappa. Pappan sov (!) innan Kl 21:30 och ingen hade fått middag. Stora killen satt hela dagen i sitt rum och hade ingen koll på vad som hände. Eller han ville inte se, hellre sitta framför tv-spel.
När vi kom hem brast minstingen i gråt. Tårarna rann ner för kinderna och han kunde inte ens prata.


-Mamma, jag känner mig inte hemma där.

Jag kramar han hårt. Han kramar mig hårt. Jag minns hur han gjorde det när han var liten, hur jag inspekterade de små fingrarna. Nu är de större och han håller lika hårt. Jag vill bara gråta.

Jag vill skärma av så att inget kommer åt dem. Ingen.... Visst vill man som förälder skona sina barn från vissa känslor, händelser, saker de ser. Jag har misslyckats med det. Jag får torka tårarna och inse att livet lär dem. Eller pappa.. Kanske lär de sig att skilja på människor, eller hata dem, eller älska dem. Samma sak med alkohol. Samma sak med vänner...
Jag är frustrerad. Arg. Besviken. Hur kan fanskapet vara så mot sina barn?! Hur kan han tro att han är värd att kallas pappa?! Nej jag tycker inte synd om honom för att han har sin "sjukdom". Nej jag är ledsen, i mina ögon är det ingen sjukdom. Det är ett val man gör. Precis som med allt annat här i livet.

Av lady1980 - 9 maj 2018 22:17

Halvdag på jobbet idag. Jag har utnyttjat tiden väl. Sprungit 3,5 km, kört ordentligt styrkepass hemma och har även hunnit fika med en vän under kvällen. Nu soffläge...

Vackert utanför sonens fönster

Skapa flashcards