Alla inlägg den 2 februari 2018

Av lady1980 - 2 februari 2018 21:15

Idag hände en märklig sak. Min stora pojke var sjuk hela dagen och hemma från skolan. På kvällen skulle barnen bli hämtade av pappa. Han valde att stanna hemma hos mig. Han sa själv till pappa att han mådde dåligt (har ont i öroronen bl a) och ville stanna kvar. Till svar fick han av pappa, att nästa gång han kommer komma hit blir om 2 veckor. Märkligt påstående eller beteende...

Jag kan inte uttrycka hur glad och stolt jag är för att han vågade. Antar att allt med soc har givit resultat.

Kommer skicka han till pappa om ett par dar ändå. Mest för att det är viktigt för honom att umgås med pappan.

Jag var skakis. Och chockad.

Av lady1980 - 2 februari 2018 16:28

En obehörig bacill har invanderad min kropp.
Eh...sen när är baciller behöriga.
Hursom helst, ont i halsen, ont i bihålor och ont i huvudet som på beställning. Jag har varit sjuk hela veckan och idag när jag gick till jobbet så kändes det som om jag mådde ännu sämre än i måndags när jag stannade hemma. Suck.
Det kommer bli en lugn helg med mycket tv tittande liggandes i soffan. Inte för att jag planerade annat innan men ändå.
Veckan har gått fort fast än jag har varit hemma.
Två soc möten avklarade. Igår så diskuteras det om vi ska ha en uppföljningsmöte för nätverksmötet. Jag sa att jag tyckte att mötet sköttes dåligt med tanke på hur mycket skit han fick ur sig. Sedan har inte hans "familj" sagt uppriktiga saker. Som det här att mamman dvs barnens farmor hälsar på ofta. Vi hade möte 19 december, barnen har ej sett henne efter det. Idag är det 2 februari. Innan dess kommer de inte ens ihåg när hon hälsade på. Hon sa på mötet att hon är hos pappan hela tiden.
Jag vill inte sitta igen med människor som påstår att mina barn ljuger.

Med allt detta inser jag hur barn är oskyddade. Inte bara mina barn....Hur viktigt det är att lita på deras ord. Och hur falska vuxna faktist är. Nog om det. Blir ledsen när jag tänker på hur vuxna beter sig i "barnens" namn, för barnens skull...bla bla bla

Jag lovade tänka på det här med uppföljningsmöte för nätverket.
Sambon tycker att det tär på mig och jag måste nog erkänna att det gör faktist det.

Ovido - Quiz & Flashcards