Alla inlägg under november 2017

Av lady1980 - 23 november 2017 16:04

Vi har varit här sedan kl 8:30.
Två fullt friska människor förutom handen som är bruten dårå, har suttit med massa sjuklingar sen morgonen.
Vid 12 tiden fick vi ett rum. Vid 14 förflyttades vi till ett annat rum.
Jag såg läkaren komma förbi och sa att hon hoppades komma till oss snart. Ja det hoppas vi verkligen,sa vi.
Det är fullt i väntrummet. Akutfallen kommer en efter en. Det betyder att läkarens närvaro kommer dröja mer och mer då...
Jag tycker det är läskigt med sjukhus. Blir blödig när jag ser alla sjuka människor, mår dåligt. :( Och all barnskrik...
Sköterskan kommer in och de har skiftbyte. Igen. Det här är vår andra skiftbyte.

Av lady1980 - 22 november 2017 22:45

Har varit med sonens hand på vårdcentralen. Eftersom den har en fraktur så blev vi hänvisade till Astrid Lindgrens barnakut. Varför akut jo för det är tydligen bara där i hela Stockholm som kan "rätta" till den.
Efter ett par timmar när väntrummet fylldes på mer och mer insåg vi att vi inte kommer komma in till doktor idag. Jag frågade efter alternativ. Sköterskan tyckte vi skulle åka hem och komma tillbaka imorgon.
Totalt har vi förlorat en halv dag på att vänta. Jag har förlorat en halv dag av min inkomst. Samhället har förlorat en halv dags av min skatt. Den skatten man betalar och inte vet för vad.
Det som är märkligt i det hela är att en fullt frisk människa med en liten bruten del i sin kropp ska behöva sitta i ett väntrum fullt med med riktigt sjuka. Sonen vågade inte ens besöka toaletten för att inte råka få något annat skit på sig.
Hur är det möjligt att det har blivit så kasst ??Och vad är det som tar så lång tid?
Är det endast en läkare på akuten?
Jag är så tacksam i det hela att inget allvarligare har hänt. Och att jag och mina barn ändå är friska människor som inte drabbas av läkarbesök så ofta.
Jag har stor respekt för de som arbetar och Vill arbeta med detta.

Av lady1980 - 13 november 2017 13:00

Är på jobbet. Känner mig helt utmattad. Har ingen anledning till det mer än att det är så grått ute.
Å va jag önskar att jag kunde styra min egen tid. Inte sluta jobba helt men inte vara så beroende av att jobba speciella tider. Få mer tid till annat. Göra saker, träffa folk som jag inte har tid eller ork med. Och framförallt bara vara här och nu. Tillåta sig att vara.

Inte stressa igenom livet. Utan ibland stanna och se sig omkring. Reflektera om man är på rätt väg.

Man har stressat igenom småbarnsåren utan att egentligen haft tid att njuta av dem, man HAR varit överallt samtidigt som man har haft det som mest. Det är inte förrän nu man undrar hur fasen klarade man det. Och vad hände med de bästa åren? Vart tog tiden vägen? 

Nu är jag den där tanten som man såg ner på när man var 17. Man tyckte ju att alla som var över 25 var gamla. När jag var 25 så fick jag barn nr 2. Minns att jag ofta ammade stående, eftersom jag inte hade tid och ro att sitta med barnet, samt att jag var tvungen att ha koll på barn nr 1. Stressnivån jag hade tog död på min mjölkproduktion, vilket gjorde det ännu mer stressigare.

And so on...

Ungefär då började jag längta till pensionen. Förhoppningsvis har jag hälsan kvar så jag kan göra det jag hade tänkt mig. Mer troligt är nog att det kommer hända något på vägen som gör att det inte alls blir hur man tänkt sig.




Av lady1980 - 11 november 2017 23:00

Vem besöker Ikea en lördag eftermiddag?
Jo, sambon och jag.
Efter att ha gått runt bland massa människor slutade det med att vi inte köpte något och åkte hem.
Slappar kväll blev det med film x2

Av lady1980 - 10 november 2017 12:03

 Visst blir man glad när man får tillbaka pengar. Denna gång blev det från bonusway och hela 536 sek.

Det betyder att mössan som sonen vill ha som kostar 445 sek är " gratis". Eller att jag kan köpa mer aktier som växer till sig om x antal år. Många bäckar små..


Här kan man registrera in sig för att ta del av återbäringen. Du får dessutom 100 kr i välkomstbonus efter sitt första köp.

https://www.bonusway.se/?r=2544430 

Av lady1980 - 8 november 2017 13:45

 Fick denna hem igår, fast i svart. Satt väldigt bra, funderar på att beställa en till i mörkrött. Försöker alltid tänka mig för när jag ska köpa kläder, då mina kläder har en tendens att flytta in i garderoben och inte användas.   

    

Bild tagen från http://www.boozt.com/se/sv

Ovido - Quiz & Flashcards