Direktlänk till inlägg 15 maj 2018

15 maj

Av lady1980 - 15 maj 2018 08:54

Jag har kommit på att jag koncentrerar mig på fel saker. Istället för att ta bort något ur min agenda när jag ärstressad, så lägger jag till. Ja tex mina kurser som jag känner att jag kommer nog att hoppa av. Jag minns inte varför jag började med dem... Det här med att skola om sig har blivit svårare än jag trodde. Så har jag kommit på att jag vill inte skola om mig. Vill inte jobba med tunga yrken. Vill tvärtom, njuta av livet, balansen mellan jobb och privata, den som man har strävat efter medan ungarna var små. Vill må bra.
Istället för att slappna av och njuta av tillvaron, så springer jag runt som en höna, jämt upptagen och sysselsatt som om jag hade myror i brallan.
Jag kom på detta när jag satt i min baden baden igår. Jag måste jobba på att njuta av att inte göra något. Sitta och inspektera min trädgård. Inte ta bort ogräs samtidigt som jag pratar med grannen och kokar pasta... Utan sitta och andas. Det är så vackert ute nu. Fåglarna jagar mask på gräsmattan. Fjärilar flyger runt. Myror jobbar som fan i gräset. Nåja jag är inte såå förtjust i myror, jag är förtjust i ögonblicket. Himlen är blå, det är runt 25 på dagarna. Allt har vaknat till liv.
Och jag saknar något. Ständigt. Det kanske är jakten som är halva upplevelsen? Så länge man strävar efter något så utvecklas man. Sen när man får det man vill ha ja då står man still, måste hitta på nya saker att sträva efter. Eller måste man det?
Varför kan jag bara inte göra en plan och sedan hålla mig till den? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lady1980 - 25 november 2018 22:56

Har blivit trött på problem med denna sida. Vill du följa mig med mig? Här fortsätter jag skriva: https://2017lady1980.blogspot.com/ ...

Av lady1980 - 6 november 2018 14:19

Jag har insett en sak. Jag tycker inte att arbetslivspsykologi är kul. Nu kommer jag avsluta kursen bara för att men jag tycker inte den är lika kul som utvecklingspsykologi. Sedan har jag tänkt på en sak nu när jag försöker tänka ut vad jag s...

Av lady1980 - 1 november 2018 19:45

Hade en märklig situation på jobbet igår. Chefens eurocard faktura har inkommit och jag har samlat ihop kvitton. Han bor i Västerås och har förmånsbil egentligen. Men på grund av en ögonsjukdom fick han ta sig till och från arbetet kommunalt dvs tåg....

Av lady1980 - 31 oktober 2018 22:22

Idag ringde jag upp son 2 och frågade om han ville spela biljard med mig. Han var lyrisk över erbjudandet! Och jag blev glad. Jag var på dejt idag. Med alla mina 3 pojkar. Inte illa eller hur. Och jag njöt av varenda sekund. Vi spelade biljard, dr...

Av lady1980 - 31 oktober 2018 10:56

Jag var hos optiker igår. För att min chef tvingade mig skaffa terminalglasögon. Jag har levt i förnekelse länge men nu måste jag erkänna att min syn har blivit sämre, vilket stämde efter undersökningen. Jag klarar mig inte när jag kör bil, och ser i...

Ovido - Quiz & Flashcards