Alla inlägg den 24 december 2017

Av lady1980 - 24 december 2017 19:37

Idag är det dagen då jag tänker lite extra på vad jag är tacksam över. För vad jag har, hur jag känner och vad som sker.
Jag vaknade och hade ledsna tankar över att inte få fira jul med mina barn ännu en gång. När det är pappas vecka så tillåter han inte barnen att komma till mig någon timme och få julklappar. Lillen ringde och sa att han inte kommer komma över för att han inte kan. Fast jag hör på rösten att han vill. Han var låg. Sjukt egentligen. Jag hoppas någon gång att hans pappa inser hur sjukt han beter sig. Nog om det.

Första julen i huset.
Första julen som vi bjuder våra respektive mammor att fira jul hos oss.
Jag är så tacksam över att alla kunde komma och att vi hade trevligt. Att vi kunde skratta, äta gott och umgås! Nu hade vi inte julklappsutdelning för vuxna men det viktigaste är att vi hade möjligheten och hälsan att samlas och tillbringa tid med varann.
När alla gick var vi nöjda med dagen och kunde återgå till det vi vill göra mest. Ligga i soffan och kolla på filmer. :)

Under min promenad på dagen hann jag även gå förbi kyrkan som var full med folk! De hade tydligen Julgudtjänst med massor av barn. Det var väldigt fint. Jag var där kanske max 5 minuter. Det är något magiskt med kyrkan...jag kom ut därifrån gladare än när jag gick in dit.

Ovido - Quiz & Flashcards