Alla inlägg den 15 december 2017

Av lady1980 - 15 december 2017 13:45

Moment 1.

Kl var inte ens 12 när jag har fått mail från läraren om att kompletteringen av kemi provet inte kunde genomföras. Han svarade bara att han glömde att läsa på och dessutom så var läxan hemma hos mig. Då borde ju pappan reagera tänker man? Då borde ju läxan hämtas? För det är väl inte jag som ska springa efter de båda med läxan?! Det är väl pappans ansvar också om att lära sitt barn att utbildning ÄR viktigt!!

Känns så otroligt ensamt och stressigt att ha koll på 2 barns läxor, arbeta heltid, samt behöva vara glad, social, ta hand om sig själv...

Åtgärd : PS4 lämnade grabbens rum tills...jag vet inte. Kommer sluta med att jag tycker synd om han och han får den tillbaka.


Moment 2.

Vi har en kille i 20 års ålder på jobbet. Jag har upptäckt en sak. Vi alla sitter och fikar på morgonen. Ibland om det är viktigt möte, dukar jag av bordet efter alla och sätter in allas disk i diskmaskinen.

När vi käkar lunch så käkar vi vid samma bord, men killen sätter sig aldrig på den plats där han käkat frukost. När han är klar med lunchen och lämnar ett skitigt bord efter sig så sätter han sig på en "ren" plats när det är dags för fika runt 15, vid samma bord. Oftast har det blivit "min" plats, eller den platsen jag gärna sitter frukost,lunch och fika på. Jag har jämfört det med hund... De sätter sig aldrig och skiter på den platsen där de äter. Fast en 20 åring borde kunna ta en trasa och torka efter sig?





Ovido - Quiz & Flashcards