Alla inlägg den 5 december 2017

Av lady1980 - 5 december 2017 13:27

Går igenom min ekonomi för 2017. Tom november lön dvs allt tom 24/11.

Dags att se över vad jag gjort av pengarna.

En månad för mig sträcker sig från 25 när jag får lön till den 24 nästa månad.

Jag blev glatt överraskad att jag lyckades spara så mycket pengar som jag faktiskt sparade. Och vem kunde tro att jag hade så mycket intäkter! Detta kommer bli bra hjälp för mig under min kommande budget för 2018. Brukar ni göra en årsbudget?

 

Bil - i den posten ingår billån, parkering, bensin, skatt. Bilförsäkring ingår i Räkningar och är på 242 sek.

Intäkt - allt som inte kan placeras under lön. Alla presentpengar till mig och barnen och alla kända överföringar samt allt jag sålt på tradera etc, samt semester pengar för outnyttjad semester.

Kläder - i summan ingår kläder och skor för mig och barnen.

Lön - lön.

Mat hygien - för mig och mina två barn.

Räkningar - hyra, försäkringar, el, träningskort..

Shopping - allt som jag beställt, köpt, massage behandlingar, möbler, inredning hem etc Dvs allt som är onödigt och som man kan leva utan.

Utemat - fika och restaurang besök för mig och barnen.

Övrigt - bankkortavgift.

  


Avanza - överfört under året till Avanza

Extra - finns på kontot för snabba uttag

Kort - det som finns nu på kortet

Fond - började spara i två fonder.


Ovido - Quiz & Flashcards