Alla inlägg under mars 2018

Av lady1980 - 22 mars 2018 14:33

Igår gjorde jag och sambon något vi inte brukar göra vanligtvis. Vi gick ut och åt :) Visserligen bara till centrum, men det var skönt med promenad efter att ha suttit still en hel dag. Plus för solen som fortfarande sken på oss.    Jag blir otroligt påverkad av vädret...


Mina kurser har börjat. Jag som såg så mycket fram emot de känner inte så mycket glädje längre.
Jag är matt. Vitaminerna som jag dricker verkar inte hjälpa mig. Min hjärna klarar inte av att jobba. Jag vill sova jämt. Och jag är trött, trött, trött. Jag hoppas verkligen att läkarbesöket nästa veka går bra och att de hittar något.  

Av lady1980 - 21 mars 2018 12:07

Det går upp och ner hela tiden. Min förskylning har inte lagt sig än och jag känner mig mer eller mindre desperat, känslomässigt utmattad, gående på sparlåga i ett. Jag försöker sova mycket men är aldrig utvilad. Ser inget glädje till att göra saker då jag tycker inget är direkt kul. Skulle vilja resa bort en vecka..eller en månad. Räcker med om jag kommer till öde ö.
Inget har hänt med advokaten än. Inget agerande kan göras då exet har sagt att hand ombud ska åkerkomma till mitt. De får då tydligen inte lämna in stämning utan måste vänta. Det är så typiskt han!! Hans mål ärju att dra på tiden, vara otillgänglig eller skapa situationer där man är osäker i sig själv och sina handlingar.
Jag borde vara arg och dra i alla trådar men istället vill jag bara gråta för jag orkar ingenting. Hans mål är ju att få mig ur balans psykiskt, och han tror ju att han har lyckats om han inser att jag inte agerar.
Helt ärligt så vet jag inte vad jag kan göra mer. Det jag har gjort är otillräckligt och det får jag höra högt och tydligt då och då av min mamma.
Vaddå hade hon förväntat mig att jag ska ta itu med saker och ting? Varför skulle jag det när jag lärdes vara tyst och alla till lags. Sjukt. Och inget konstigt att mina barn går igenom saker nu. Orkar inte ens skriva om det mer.

Lilla sonen är förskyld igen, så jag kan ju förvänta mig att få hem en sjukling ...igen. Det betyder inget hockeyträning under min vecka. Igen. Och inget att hitta på då barnen är utmattade och vill bara spela spel, vara hemma...

Av lady1980 - 18 mars 2018 15:59

Vi har en solig helg här i Stockholm. Jag har sovit mycket pga förkylningen. Känner mig matt.
Men vilken lycka att se mina gurkor som har börjat växa :)

Har även köpt kryddor på Ica som jag ska fixa iordning nästa vecka.

Min hibiskus börjar blomma igen. Underbart! Den har blommat mycket runt jul senast.

Av lady1980 - 16 mars 2018 18:30

Min portfölj för 2018 är fördelat enligt nedan:

     



Av lady1980 - 16 mars 2018 17:00

Mina aktier fördelat på 3 olika konton varav 1 skapade jag 2018 och namngav 2018 och det är den jag kommer följa under 2018. Har inte köpt så mycket i de andra två konton, har dock sålt av och flyttat över pengar till 2018-kontot, därför kan det se ut som att jag har sparat så mycket. Det har jag inte, tyvärr.

       


Tanken är att fylla på kontot under 2018 och inte köpa nya aktier. Prio ett är att fylla på investmentbolag och inte massa små bolag för det ser ut som bombnedslag i min portfölj med måånga aktier samt eftersom jag inte kan spara så mycket pengar i år.


Felköp:

Största missen jag har gjort sedan jag började spara år 2015 (förutom att inte spara tidigare) är att köpa upp HM för mycket pengar. Som mest betalade jag 364,9 kr per aktie som är värt nu 131,92   Jag har "förlorat" nästan 54%. Eller jag kommer förlora om jag säljer. Vilket jag inte kommer göra.

Sedan har jag köpt aktier som inte har utdelning som jag inte kan sälja just nu. Nu handlar det inte om stora belopp, men varje belopp räknas.  I år har jag bara köpt utdelningsbolag.


 


Av lady1980 - 16 mars 2018 13:45

Jag är förskyld. Igen. Otroligt. Och just idag när det är fredag och solen skiner så känner jag mig riktigt dålig. Så himla typiskt.


Ikväll ska en jätterolig sak

hända som jag har sett fram emot flera veckor. Jag ska på tjejmiddag.   Det ska bli så kul!!! Jag behöver tanka energi och höra lite skvaller.



Lyckas aldrig pricka rätt när det gäller börsen. Ser rätt så rött ut i mina portföljer (laddar upp bilder senare). Jag utökade min portfölj med att köpa fonder. Det blev :

AMF Nordamerika

Spiltan Aktiefond

Jag har nu tänkt att jag ska månadsspara i just de fonderna till att börja med. Sparar du i fonder?



Av lady1980 - 15 mars 2018 15:57

 

Har sålt av andra innehav för att kunna köpa dessa. Endast utdelningsaktier.

Av lady1980 - 14 mars 2018 14:15

  

Jag ska räkna ihop det.

Ovido - Quiz & Flashcards