Alla inlägg den 20 januari 2018

Av lady1980 - 20 januari 2018 19:10

Myslördag idag. Jag och sambon var på match både igår kväll och idag. Långt att åka båda gångerna och kallt. Tur att vi har minus grader, vi har eldat flera dagar i rad. Så mysigt. Mina tår har fortfarande inte tinat än men jag har ätit och druckit drink som min andra halva gjort. Så gott!
Igår somnade vi till serien Lucifer, jag sov hela natten i soffan. Hoppas att den där drinken inte slår ut mig idag (dricker samma drink). Det är minus grader och otroligt vackert ute. Har hoppats hinna med promenad idag men gjorde allt annat förutom det.

Vi har en oinbjuden gäst i huset. Nåja i kallförrådet. En råtta. Säkert 20 cm lång och fet vara den också. Vi hade tydligen 10 liter med fågelfrön och nötter stående där som den käkat på. Tur att det var bara en. Vi kastade all fågelmat vi hade.

Sedan vi flyttade till hus har vi tampats med getingbon, myrstackar och andra små kryp. Vi har även massa spindlar i huset. Och nu en råtta. Så typiskt. Allt jag önskar är en hund...

Utanför fönstret

Ovido - Quiz & Flashcards