Alla inlägg den 1 november 2018

Av lady1980 - 1 november 2018 19:45

Hade en märklig situation på jobbet igår. Chefens eurocard faktura har inkommit och jag har samlat ihop kvitton. Han bor i Västerås och har förmånsbil egentligen. Men på grund av en ögonsjukdom fick han ta sig till och från arbetet kommunalt dvs tåg. Kvitton hade han bifogat ca 16 st dvs för 8 arbetsdagar. Jag ifrågasatte detta hos min chef genom att hävda att det är hans privata resor till och från arbetet och de ska förmånsbeskattas (redan på hans skyhöga lön) eller han får ta de privat och genom sin deklaration.

Men som vanligt så blundar man alltid för dessa små bagateller. Jag menar en vanlig arbetare som har låg lön skulle ju aldrig få igenom att få detta utbetalt av arbetsgivaren. Tänkte på hur människor väljer att inte skapa konflikt pga att det är en person i hög position som står framför dem.

Tänkte på min chef. Som är jättebra på alla sätt och vis. Men nu börjar jag märka sidor som jag inte tycker om hos henne. Bland annat detta. När jag frågade henne så valde hon inte att gå vidare, utan sa att han har ju förmånsbil.

Eller när en anställd inte gör det den ska, så väljer man inte prata med den anställde, utan man pratar Om den anställde.

Eller när papper ska in av vanliga arbetare och tjänstemän, kvitton som ska vara klistrade på en vit papper, medan chefer, de kan bara slänga in sina kvitton på mitt bord, så att jag klistrar dem. Jag har inga problem med de arbetsuppgifterna, men borde inte man se alla lika? Jag gillar inte när folk fjäskar. Eller när de är konflikträdda. Ska du fjäska, gör det då för alla. Är du konflikträdd, prata inte om andra bakom ryggen på dem. Är man chef, ska man varke göra det ena eller det andra.

Jag blev besviken.

Kanske därför jag inte gillar människor...




Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards