Direktlänk till inlägg 12 juni 2018

Tisdag 12/6

Av lady1980 - 12 juni 2018 08:53

Skolavslutning.
En slutar 6an och en slutar 8an. Tänk vad tiden går. Det är sommar...igen.

Det har hänt saker hos pappa..eller mer rättvisst att säga med pappas huvud. Barnen är låga..igen. Och tycker det är jobbigt. Och jag tycker det är jobbigt.

Jag kämpar med mammafitness. Det som är mest kämpigt är maten. Har problem med att komma upp i mitt kaloriintag...på rätt sätt ska tilläggas. Och allt kretsar kring mat just nu. Och träning. Och tiden mellan mat och träningen...till matlagning och planering.
Det som är positivt : Jag får äta allt. Jag behöver inte följa alla recept till punkt o pricka utan gör om till det man är van vid att äta. Jag tänker och läser innehållsförteckningen. På 12 dagar ser jag och känner skillnad och då har jag ändå käkat mörk choklad nästan varje dag. En bit- inte en hel chokladkaka. Jag är mätt! Jag har energi, ork, min hjärna funkar som det ska (mer eller mindre)   Jag har börjat tänka i andra banor kring kost och mat överlag.

Negativt: ledsen att säga det men nyttig mat är tråkig. Det är mycket kvarg, keso, torsk och kyckling. Kvargen är värst    Fettfria/lågkalori alternativ smakar annorlunda. (är en vanesak dock) Om inte familjen äter det du äter blire jobbigt med matinköp, matlagning och planering.


Men i det hela så är det inget märkvärdigt. Allt är en vanesak.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lady1980 - 25 november 2018 22:56

Har blivit trött på problem med denna sida. Vill du följa mig med mig? Här fortsätter jag skriva: https://2017lady1980.blogspot.com/ ...

Av lady1980 - 6 november 2018 14:19

Jag har insett en sak. Jag tycker inte att arbetslivspsykologi är kul. Nu kommer jag avsluta kursen bara för att men jag tycker inte den är lika kul som utvecklingspsykologi. Sedan har jag tänkt på en sak nu när jag försöker tänka ut vad jag s...

Av lady1980 - 1 november 2018 19:45

Hade en märklig situation på jobbet igår. Chefens eurocard faktura har inkommit och jag har samlat ihop kvitton. Han bor i Västerås och har förmånsbil egentligen. Men på grund av en ögonsjukdom fick han ta sig till och från arbetet kommunalt dvs tåg....

Av lady1980 - 31 oktober 2018 22:22

Idag ringde jag upp son 2 och frågade om han ville spela biljard med mig. Han var lyrisk över erbjudandet! Och jag blev glad. Jag var på dejt idag. Med alla mina 3 pojkar. Inte illa eller hur. Och jag njöt av varenda sekund. Vi spelade biljard, dr...

Av lady1980 - 31 oktober 2018 10:56

Jag var hos optiker igår. För att min chef tvingade mig skaffa terminalglasögon. Jag har levt i förnekelse länge men nu måste jag erkänna att min syn har blivit sämre, vilket stämde efter undersökningen. Jag klarar mig inte när jag kör bil, och ser i...

Skapa flashcards