Alla inlägg den 4 juni 2018

Av lady1980 - 4 juni 2018 10:59

Det har kommit ett brev i brevlådan om kallelse till för handlingar i augusti   . Jag hoppades att vi skulle hinna till innan sommaren. Nåja, det som är menat att hända - händer.


Igår skulle stora killen gå på träningen, han hade ispass i en annan hall än sin hemmahall. Han ringer pappa (trunken är där) och de kommer överens om att han får skjuts dit (av mig) så tar pappa honom till ishallen.

-Varför kan inte pappa hämta dig här? undrar jag.  (vi bor på vägen till ishallen dessutom)

-För pappa vill inte hämta mig eftersom jag inte vill vara hos han.

-Sa han så? frågar jag chockat.

-Ja.

Efteråt ville pappa ha trunken tillbaka. Varför???


Vad säger man efter en sån sak? Eller andra klumpiga saker som pappan sagt till sina barn? Eller när barnen har kommit på han att han ljuger?

Svårt för mig som mamma att prata med sonen OCH uppmuntra han att umgås med sin pappa. Har flera gånger försökt att uppmuntra honom till att gå dit och vara där en stund (han är så anti just nu) men han blir så ledsen. Han är trots allt 15 och förstår själv saker och ting. Och jag känner mig som en som vill slänga ut sin kattunge till hyenorna...


Sonen är rätt tyst av sig men när jag skjutsade han igår fick vi en chans att prata bara vi två. Han verkar må bra. Verkar trivas med tillvaron, verkar ha den trygghet han behöver. Ibland måste jag utsätta honom för stress, när jag är på han om skolan.   Eller när jag är på han om att han ska stänga av spel. Vi ser honom oftare och oftare i vår soffa med hans fot bredvid mitt nylle.    Han har upptäckt att mamma är bra på att knåda fötter, klia på ryggen, skoja om livet   

Och händer det något ja då är han där för emotionella stödet. Stor men ändå så liten...



Av lady1980 - 4 juni 2018 07:53

Hela helgen har vi varit hemma. Vi hade besök av mormor och morfar och firade sonens 13 års dag och så hans bästa vän med sin mamma och pappa kom över. Vi drack kaffe och hade tårta och fika bröd. Det var trevligt och han var nöjd.

Jag kom på mig själv att tänka på att jag inte har en enda bild av mig med nån av mina barn på en enda av deras födelsedagar. Däremot har min mamma alltid det. Hon bestämmer alltid var hon ska sitta och lyckas alltid ta den platsen som jag vill sitta på, dvs bredvid mina barn. Kom också på att hon försöker bestämma och ta plats så mycket som möjligt. Och det är inte bara jag som märker detta.

Halva lördag gick till att vara sociala och så fixade sambon till poolen. Så mycket jobb för lite vatten att plaska i   Ok så lite är det..kanske därför det är så mycket jobb. Vi kommer vara såå bortskämda i år om vi ska ha sån väder som vi har haft hittils. Vi har dessutom lä runt poolen vilket betyder att det är tropiskt väder just där, väldigt passande   

 

Mina vallmon blommar...

   

Och så har jag fått pioner av sambon.

 



Skapa flashcards