Alla inlägg den 1 juni 2018

Av lady1980 - 1 juni 2018 14:00

Idag fick jag ett sms:


Ville säga att jag Älskar dig! När jag är borta från dig eller när du är borta från mig saknar jag dig hela tiden. Du är mitt   . Puss!!!


Min första tanke, han har dåligt samvete för att han snarkade inatt och jag kunde inte sova och var tvungen gå o lägga mig i sonens säng. Min andra tanke : åh va gullig han e, men han har säkert på gång nåt jag inte skulle gilla.


Jag svarar: Jag älskar dig   


Och tänker.

Vad är kärlek egentligen.

När man är rädd att förlora någon eller tvärtom, när man vet att man inte kommer göra det. Oavsett.

När man saknar någon varje minut? Eller när man kan sitta tyst i timmar med en annan individ? Är det något man känner eller något man ger?

Det är så lätt att säga att man älskar någon men hur är den kärleken. Är den rosa, blå, mjuk eller blöt? Eller är det bara ett val man gör att tillbringa tid med den personen man valt. Kan man ändå älska någon man inte valt?

Är det när man blundar för saker som man konverserar med sig själv om, senare, när man är ensam. Eller när man inte gör det, blundar alltså. Eller är det tryggheten man känner av att vistas med en annan. Det kanske är blicken man ger/får när den andre har gjort något man själv inte tycker om, och så tänker man "Va fan, jag lägger mig inte i hans/hennes liv utan är nöjd med att vara observatör, glädjas och stödja när hon/han faller"

Eller det kanske är allt i ett. När man känner sig hemma, med den andre i soffan, leker vem-pruttar-högst leken, garvar åt livet och sina personliga misslyckanden. När man är sig själv och slipper tassa på tå för att göra den andre missnöjd, besviken. Kärlek-är det känsla eller handling?


Var tvungen att googla på detta..

Kärlek är ett spektrum av känslor och attityder som präglas av ömhet, tillgivenhet, samhörighet och villighet till uppoffring. Kärleken kan vara riktad mot abstrakta ting som konst eller en nation, mot mer allmänna konkreta ting som naturen eller en sportklubb eller till mer specifika konkreta objekt som ens hem, ens husdjur eller en nära medmänniska, inklusive den egna personen.

Källa : https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4rlek


Vad är kärlek för dig?



Av lady1980 - 1 juni 2018 11:29

Igår blev jag erbjuden till ett lönesamtal. (Borde man inte fått info om det innan?)

Det handlade dock om vad som pågår inom företaget, hur alla ska ha sina löner utbetalda bl a.

 Sedan kom informationen om lönesamtal. Innan jag hann säga något så erbjuder han mig 2000 kr. Jag sa ja snabbt som fan och så tänkte jag att det är så typiskt mig att aldrig kunna ha en dialog utan att bara vara nöjd med vad som erbjuds. Men va fan 2000?! Jag blev ju snopen så klart. Hur ofta får man en sådan ökning.

Ovido - Quiz & Flashcards