Alla inlägg den 9 mars 2018

Av lady1980 - 9 mars 2018 15:03

Tänker mycket på hur jag lever mitt liv. På saker jag skulle vilja göra och saker jag absolut inte hinner med. Är det för att jag är lat? För att jag helt apatiskt sitter hellre i soffan med paddan i handen? Eller gör jag mitt yttersta för att verkligen hinna med det jag vill?
Vill eller behöver? Tycker jag det är kul eller måste jag?

Har så mycket jag skulle vilja göra, men kommer inte längre än bara i tanken. Vill skaffa en bra hobby som jag kan utföra ibland. Vad har ni för hobbys?

Av lady1980 - 9 mars 2018 13:28

Jag fick hämta barnen i onsdags. Pappan började fråga ut de om brevet han fick. Minstingen fick panik och ringde mig. Kvart över 22 på kvällen blev de hämtade. De pratade med varandra i alla fall och kom överens att båda ville åka. Jag fick smsa barnens pappa om att jag hämtade de och att om han hade invändningar på brevet så skulle han ta kontakt med mitt ombud.

Hemma var det mys i soffan en stund innan läggdags. Vi satt ihop och pratade. Det märks tydligt hur barnen söker trygghet och var de känner sig trygga. Jag frågade hur de känner sig i kroppen när det blir obehagligt. Jag lider med dem. Lider så otroligt. Klandrar mig själv. Försöker lindra mitt eget samvete med att ställa allt tillrätta nu när de har blivit äldre. Är så koncentrerad på att undvika att göra fel eller säga fel saker att jag får ont i huvudet av all spänning som jag utsätter mig själv för.

Igår var det Internationella kvinnodagen. En helgdag i Ryssland. För mig är det vilken dag som helst. Vill man ha en anledning så kan man fira varje dag. Men en tanke hade jag... Kvinnor är starka. Tjejer, flickor, fruar, älskarinnor, systrar, mödrar, kärt barn har många namn...


Fredagen började inte så kul dock. Stora sonen har 39 i feber. Han hade spillt ut juice över golvet i vardagsrummet. Somnade i soffan igår, vaknade i morse och skulle på toa och råkade välta glaset. Jag fick torka golvet i omgångar, det är fortfarande klibbigt. Sedan kunde jag inte få igång spisen. Så vi blev utan stekta ägg i morse. När jag kom hem för att äta lunch med sjuka sonen så visade sig att pellets pannan hade gått ner och det var skitkallt i huset.   

Jag ringer och berättar det för sambon. Han är irriterad och stressad över situationen. Det var anldeningen till att han inte ville ha hus från början. Fick bita mig i läppen för att inte säga dumma saker.

Jag ska lära mig pelletspannan bara för att slippa höra han oja över saker som rör huset. Jag förstår att vi alla ÄR olika, men va fan det är små bagateller. Varför är man alltid rädd för ansvar?? Jag har inga problem att sälja huset heller om det skulle vara så. Orkar bara inte höra. Fixa det, lös det.

Sån är jag. När den andre inte "klarar av" då går jag in. Det är lättast för mig om den andre inte vill/klarar av/är kapabel till , för då blir det så enkelt.  Jag bara löser det. Jag klagar inte, jag ifrågasätter inte, bara löser det så att jag kan koncentrera mig på andra viktiga saker, eller tusentals andra saker som behöver lösas. Den andre kan uppfatta mig som kontroll freak, och visst gillar jag ha kontroll. Men det tar mer tid att bråka om saker än att lösa saker. Vissa av dem i alla fall.


Hello PMS....  







Skapa flashcards