Alla inlägg den 18 januari 2018

Av lady1980 - 18 januari 2018 22:10

Ligger i soffan. Instagrammar.
Jag följer ett par bloggar /kända personer som är pt och brinner för hälsa och träning. I hopp om att det ska ge mig motivation till att träna, planera träning, prioritera träning så blir det tvärtom. Jag känner mig stressad för att jag inte har varit på gymmet eller rört på mig. För att jag åt 4 kakor till eftermiddags fikat (samt två på kvällen), pizza till middag (vi har gemensam familjemiddag idag då barnen går till pappa imorgon). Kakorna var med choklad på...
Mellan att lämna/hämta för barnens träningar, finns ingen tid och ork att gå och träna. Kanske tar latheten över men jag vill ju träna. Kommer bara inte dit. Ligger/sitter hellre i soffan, dricker te, käkar kakor med jordgubbssylt på. Och efteråt känner ånger och dåligt samvete.
Slukar allt inom läsning som har med träning, hälsa och mat att göra, men kommer aldrig till skott. Skyller på tiden, soffan, latheten, men fortfarande får inte till det. Vet ju att jag mår så bra av träning. Kanske för att det är vinter? Ja där ser man, en till ursäkt...

Av lady1980 - 18 januari 2018 19:23

Mycket på jobbet idag. Revisorn kom och vi satt hela dagen.
Sedan blev jag behandlad. Familjebehandling på soc. Vi pratade om veckan som gått, om vad vi ska prata om nästa gång vi ses, samt om hur jag upplever att barnen mår. Han frågade även hur jag mådde. Försökte han fiska efter om jag är galen?
Jag mår bra. Jag är stark. Jag klarar det. Jag är ju kvinna! Och mamma!
När jag tänker efter så är jag fan stolt över mig själv. Jag är vettig med mina barn. Det kommer bli folk av de för att jag finns för de.

På tal om välmående så har jag fått tid för 24 timmars blodtrycksmätning. Och så måste jag lämna blod. Stress sätter spår i kroppen. Och knoppen. Galen är jag inte. Lite skruvad, född för tidigt, men inte galen.
Nu pingis med min son.

Skapa flashcards