Alla inlägg den 9 januari 2018

Av lady1980 - 9 januari 2018 22:10

Jag var ensam halva kvällen idag. Tänkte på hur mycket man hinner eller inte när man är ensam.

16:32 Jag lämnar jobbet.
16:38 Var tvungen att använda isskrapan så jag lämnar jobbet nu.
16:56 Lägger in tvätt hemma, packar mina paket som ska återlämnas.
17:11 Lämnar och hämtar paket. Jag är först i kön. Jey! Tänker på att det brukar alltid bildas kö bakom mig. Minst 2 pers om jag är först i kön.
17:26 Är på biblioteket och lämnar mina barns böcker. Ingen folk alls.
17:38 Är på coop. Står och tittar på husdjursavdelningen. Vi har inget husdjur ska tilläggas.
18:08 Är hemma och gör pyttipanna, tömmer disken, rensar lådan samtidigt som jag lyssnar på ljudboken Omgiven av idioter.
19:13 Tvättmaskinen har pipit klart. Sitter dåsig och kollar på julgranen som jag snart ska plocka ihop. Eller inte. Fixar matlådor. Städar kliniskt rent i köket efter mig. Vaddå jag älskar rent   Sedan sorterade sopor, papper och plast...mannen fick ta ut det ur huset. Dammsög kök, hall och vardagsrum.
22:06 Har legat i soffan i säkert en timme. Tömde tvätten och la i en ny maskin. 22:09 Hänger tvätt...snyft...

Hur hann man förr? När man hade 2 små knoddar att ta hand om utöver allt det som jag gjort idag. Kommer inte ihåg att jag låg i soffan när jag hade småbarn dock. Men då var jag under 25 också    Och då hann jag aldrig tänka på vad jag gjorde då det fanns inte tid, det skulle bara utföras.

Magiskt...



Skapa flashcards