Alla inlägg den 3 januari 2018

Av lady1980 - 3 januari 2018 21:39

Mer och mer har jag tankar på att börja studera. Känns konstigt att närmare 40 så vill jag göra andra saker än vad jag gör idag. Är det vettigt att läsa något nytt vid min ålder? Känns som att livet kommer ta slut och jag ångrar att inte provat på saker som jag vill (och ville när jag var yngre).
Har inte tänkt på hur allt kommer se ut men kollar lite på olika utbildningar jag kan tänka mig att gå.

3/1

Av lady1980 - 3 januari 2018 16:31

Det känns konstigt i själen.
Mina barn kommer aldrig klara av att lära sig ta ansvar för sig själva, enkla saker som borsta tänderna innan de går till skolan, duscha i alla fall ett par gånger i veckan, vakna i tid till sina träningar eller skolan eller ännu bättre lära de att städa sina rum. Barnen hör mig aldrig av någon konstig anledning. Det slutar med att jag gör saker åt de för att de ska bli gjorda..förutom tandborstning pch duschning förståss. Jag kommer ihåg hur det va att vara tonåring. Kommer väl ihåg att mamma bestämde mycket, hur hon körde över mig. Hur det bestämdes över mitt huvud och hur jag var tvungen att rätta mig efter regler som hon satt upp. Själv försöker jag ju faktist att prata med barnen och involvera de i hur regler ska se ut så att alla blir nöjda. Jag tänker att det är så de lär sig att kompromissa med andra människor i framtiden. Vi är jämlikar jag och mina barn. Mina åsikter är inte mer värda än deras.
Det är bara de att de inte vill lära sig. Jag blir frustrerad, ledsen och arg. Jag menar självklara saker borde de väl kunna klara av! Jag försöker att vägleda de rätt utan att trampa för mycket på tårna. Jag är ju faktist en förälder och jag ska sätta gränser. Det är liksom en av få befogenheter jag har som förälder. Jag är nog rädd för att de inte klarar sig själv när de lämnar boet. Eller ännu värre, att de kommer bo med mig till de är 36    

Skapa flashcards