Alla inlägg den 1 januari 2018

Av lady1980 - 1 januari 2018 01:06

Jag sitter i min pyjamas, sminket är borttaget, ordningen är återställd. Klockan är inte ens kvart över 12.

När jag var yngre så väntade jag in den nya magiska året. Något skulle ske. Något magiskt skulle ske så livet skulle vändas 360 grader. Allt som var dåligt skulle bli skitbra och det som var skitbra skulle bli ännu bättre. När jag blev äldre så insåg jag att magin inte finns när klockan ändrar från 23:59:59 till 00:00:00. Så nu är jag liksom helt lugn när jag ska skåla in det nya året. Jag gör inga löften, speciellt de som jag aldrig kan hålla. Jag hoppas inte på att något magiskt sker då egentligen ingenting med klockan är magiskt eftersom jag blir ett år äldre för varje år (vilket känns i kroppen).
Utanför smäller det massor av raketer. Vi valde att ge barnen pengarna i år istället för att köpa fyrverkerier. Varför elda upp pengar när man kan käka upp de eller slösa på annat onödigt :)

På tal om pengar. Under 2018 vill jag bli bättre på att konsumera. Köpa det jag verkligen behöver och använder. Efter flytten rensade jag bland mina saker och slängde otroligt mycket grejer som var helt nya. Dyrt och helt meningslöst.

Skapa flashcards